Pre izvesnog vremena Facebook je odlučio da počastvuje Srbiju odabravši je kao jednu od samo šest zemalja u kojima će se testirati funkcija Explore Feed. S obzirom na društvo u kojem se naša država našla, sačinjeno od moćnih imperija poput Kambodže, Gvatemale, ili Bolivije, ovaj „blagoslov“ Marka Zukerberga još više dobija na težini, zar ne?

Šalu na stranu, uvođenje ove funkcije poprilično je uzdrmalo sve brojniju marketinšku zajednicu u Srbiji, a još više je uznemirilo zbunjene klijente, koji su morali danima da slušaju uspaničene accounte kako im pričaju o nekakvoj „strašnoj raketici“. Najeći test nerava bila je činjenica da je sudbina Explore Feed-a nepoznata, jer je Facebook tek šturo obavestio javnost da će o eventualnoj potpunoj integraciji, ili pak odbacivanju ove opcije, odlučiti na osnovu reakcija korisnika dobijenih nakon završetka testnog perioda (za koji se, naravno, ne zna do kada će trajati).

Prošlo je neko vreme, mi smo se taman navikli na novonastalu situaciju (potajno se nadajući da će se Zukerberg dozvati pameti i vratiti nam nekada omraženi algoritam), kada je kao bomba među našim digitalcima odjeknula vest da se Explore Feed uvodi na globalnom nivou. „Aha! Eto sad i njima malo!“ – prepun je bio srpski Internet zluradih komentara. Objavljivani su razni tekstovi, što sa domaćih, što sa stranih kanala, koji su prepričavali najnovije saopštenje Facebook News Feed tima, naravno uz obavezno ubacivanje linka ka originalnom saopštenju. Međutim, ukoliko kliknete na taj link i zaista pročitate saopštenje, shvatićete da se ovi „proroci propasti“ nisu mnogo udubljivali u njegov izvorni tekst.

Naime, Facebook News Feed u drugim zemljama i dalje funkcioniše po sistemu čuvenog algoritma – sadržaj koji beleži više interakcija od strane korisnika Facebook percepira kao zanimljiviji i relevantniji, te ga i češće servira korisnicima organskim putem. S druge strane, objave koje ne beleže interakcije, ili ih pak izazovu premalo u odnosu na ostvareni reach, FB procenjuje kao spam, pa će buduće objave tih stranica biti ređe prikazivane korisnicima. Šta je novo? Kriterijumi unutar samog algoritma će biti pooštreni: Facebook će forsirati objave prijatelja u odnosu na objave stranica, tako da će „mesta“ na News Feedu u startu biti manje, a prednost pri prikazivanju i bolju pozicioniranost dobiće onaj sadržaj koji prvenstveno podstiče konverzaciju. Dok je do sada moglo da se kaže da je većina reakcija podjednako vrednovana (mada je share uvek imao najveću težinu), sada komentari postaju jedan od prioriteta. Live video snimci su navedeni kao pozitivan primer sadržaja koji uvek podstiče konverzaciju, tako da je sigurno da će oni i dalje postizati fantastičnu organsku vidljivost, pogotovo ako imamo u vidu da Facebook nastoji da prestigne YouTube kao platforma za stream. Grupe će ponovo oživeti, jer je procenjeno da one okupljaju različite zajednice i podstiču interakciju među svojim članovima. Takođe, ohrabruje se i kreiranje Facebook Event-ova. Korisnici će i dalje moći da prate objave neke stranice, ukoliko označe opciju „See First“.

Šta ovo znači za nas? Pa, praktično ništa. Facebook eksplicitno u poslednjem pasusu naglašava: „Ovo ažuriranje nije isto što i promena koja se testira u nekoliko zemalja, gde su sve objave stranica prebačene u Explore Feed. Sadržaj koji stranice objavljuju će se i dalje prikazivati unutar News Feed-a, samo u manjoj meri.“ Dakle, bar još neko vreme ćemo mi (i stanovnici još 5 zemalja) biti digitalni pandan Juriju Gagarinu i sami leteti tom testnom raketom. Što se tiče samog saopštenja, pažnje koju je ono (bespotrebno) privuklo, kao i (dez)informacija koje su počele da se šire zbog toga, naša stara izreka ga je najbolje definisala: „Tresla se gora, rodio se miš“.

Ovaj tekst je postavljen u Blog.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *